El Dr. Julio García Prieto, nomenat nou director mèdic de l’Hospital HM Nou Delfos de Barcelona

El Dr. Julio García Prieto ha estat nomenat nou director mèdic de l'Hospital HM Nou Delfos de Barcelona. Una experiència de més de 30 anys a la gerència de centres sanitaris públics i privats li proporcionen el coneixement necessari per consolidar el projecte de l'hospital de referència d'HM Hospitales en un mercat altament competitiu com és el de Catalunya.

Llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) el 1985, va tenir clar que volia orientar la seva carrera professional cap a l'àmbit de la gestió, per la qual cosa es va especialitzar fent el Màster en Economia i Direcció d'Empresa (MBA) a IESE Barcelona per ampliar més tard la seva formació amb el Programa de funció gerencial a les administracions públiques d'ESADE Barcelona i el Programa d'Alta Direcció en Institucions Sanitàries d'IESE. Paral·lelament, ha desenvolupat una carrera professional en què s'ha fet càrrec de la gestió de diferents centres sanitaris públics i privats.

El pas per l'Institut Català de la Salut (ICS) i més recentment per l'Hospital Germans Trías i Pujol de Badalona, on coordinava les aliances territorials amb altres centres hospitalaris de la zona, impulsant serveis compartits i sinergies contribuirà a acabar de potenciar la xarxa assistencial d'HM Hospitales a la Ciutat Comtal. En aquest sentit, el nou director mèdic d'HM Nou Delfos, Dr. Julio García Prieto, assegura que “un dels motius que m'ha portat a acceptar la proposta d'HM Hospitales és poder treballar conjuntament amb altres centres hospitalaris no només de Catalunya, sinó d'Espanya. El poder compartir coneixement amb altres professionals i conèixer altres maneres de treballar sempre enriqueix i el que és més important, et permet millorar el servei que proporciones al pacient”.

Pel Dr. García Prieto, és important poder oferir un servei que se centra en el pacient i es basa en una assistència clínica de gran qualitat, una atenció integral i personalitzada i l'abordatge de l'alta complexitat.

Prioritats clares

Entre els seus objectius principals com a nou responsable de l'àrea assistencial d'HM Nou Delfos, el Dr. García Prieto té com a prioritaris l'apuntalament de l'activitat dels centres integrals ubicats a HM Nou Delfos especialitzats en Oncologia (HM CIOCC), Neurociències (HM CINAC) i Malalties Cardiovasculars (HM CIEC) perquè “són tres àrees en què, sens dubte, augmentarà la demanda durant els propers anys: l'increment de la mitjana d'edat de la població i les conseqüències que s'està observant que està tenint el canvi climàtic i els agents contaminants a la salut de les persones ens obligarà a posar especial èmfasi en l'atenció d'aquests pacients, la qual cosa requerirà, a més, més investigació i adaptació de protocols”.

Altres punts destacats del que vol assolir amb la seva gestió és millorar el posicionament del Servei d'Urgències i potenciar el lideratge en els serveis actuals en què l'Hospital HM Nou Delfos compta amb un notable lideratge gràcies als seus líders professionals.

Per a la directora territorial d'HM Hospitales a Catalunya, Dra. Lidón Millá, la incorporació del Dr. García Prieto "suposa un valor afegit per a HM Hospitales, ja que en un mercat tan altament competitiu com és el de la salut a Catalunya, el qual es troba en plena fase de canvi i en moviment constant, el seu enorme coneixement del sector resultarà determinant a l'hora d'oferir una millor atenció al pacient, amb més serveis, més rapidesa, més seguretat, més comoditat i més eficiència encara si és possible”.

Pujar amunt